Labels

torsdag, februari 26, 2015

Hur var det förr?

Vi har undersökt hur det var att vara barn förr genom att göra intervjuer. Vi har intervjuat vuxna som är födda på 30-talet, 40-talet, 60-talet och 70-talet.

30-talet

Karskrona, Sverige - Intervju med farfar av Emma
Jag har intervjuat min farfar Lars. Jag ställde frågor om hur det var att vara barn för ca 70 år sen (han är 80) och det var lite annorlunda eftersom han levde när andra världskriget pågick. Det visste jag inte innan när jag intervjuade honom så det blev inte så mycket fakta om det, hoppas du gillade intervjun!

40-talet

Öjaby, Sverige - Intervju med farmor av Karl
Jag har intervjuat min farmor. Och tagit reda på hur det var när hon var liten

60-talet

Saida, Libanon - Intervju med pappa av Chafika
Jag har intervjuat min pappa om hur hans barndom var och hur han levde. Hur kändes det att vara barn för honom.


Västerås, Sverige - Intervju med mormor av Matilda
Jag har intervjuat min mormor om hur det var när hon var liten.


Damanhour, Egypten - Intervju med pappa av Khaled


Mogadishu, Somalia - Intervju med morbror av Warsame
Jag har intervjuat min morbror om hur det var att vara barn i Somalia när han var liten.

70-talet

Beirut, Libanon - Intervju med Mirna av Caroline


Västerstad, Sverige - Intervju med mamma av Esse

Furuby, Sverige - Intervju med mamma av Filip
Jag har Intervjuat min mamma Sara om hur det var att vara barn i Furuby för trettio år sedan.

Norrköping, Sverige - Intervju med pappa av Hannes
Jag intervjuar min pappa Mattias om hans barndom i Norrköping. Han berättar om hur det var i skolan Och hur det var hemma och så.


Beirut, Libanon - Intervju med mamma av Hibba


Älmhult, Sverige - Intervju med mamma av Valter

0 kommentarer:

Skicka en kommentar